Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Bauten für Kinder : Kinderkrippen, Kindergärten, Vorschulen.
Authors: --- ---
ISBN: 3766701177 Year: 1971 Publisher: München Callwey


Book
Freddie in de peutertuin.
Author:
ISBN: 9031714976 Year: 1999 Volume: *4 Publisher: Averbode Altiora

Schools and Kindergartens
Author:
ISBN: 9783764370534 376437053X 1299864481 3764383291 3764381264 Year: 2007 Publisher: Birkhäuser Basel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The importance of education in a global economy is undisputed, and in the wake of international assessment studies schools and kindergartens have become the focus of considerable public interest. As a new generation of educational environments are designed and built, this Design Manual helps architects to grasp the underlying educational theories and how they can be realized in built form, so that the building fulfils its role as a 3-dimensional curriculum plan. Over 80 international case studies covering all school types are examined and explained in the context of varying national and cultural education approaches. Among the key themes analyzed are the impact of modern communication technology, acoustic and lighting design, sustainability, internal circulation and outdoor spaces, renovation and adaptation to changing requirements.


Book
Bauten für die Jugend.
Author:
ISBN: 3874225283 9783874225281 Year: 1972 Publisher: Stuttgart Alexander Koch


Book
Bauen für Kinder = : Building for children
Authors: ---
ISBN: 9783955533106 3955533107 Year: 2016 Publisher: München Institut für Internationale Architektur-Dokumentation

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Forward-looking architectural concepts In all debates on school system reform, teaching methods, care facilities for young children or individual funding opportunities, educational objectives are almost always at the fore. The more often issues of allday schooling and inclusion are dealt with, the more important spatial concepts and aspects of aesthetics become. Results of Ư international performance tests and findings from the field of developmental psychology have revealed the considerable influence that quality architecture exerts ? from professional handling of design, colours, light00and more to one?s ability to learn, including sƯelf-determined learning and working. Therefore, the time has come for architects to deal with these issues and to familiarise themselves with the appropriate design Ưprinciples. In addition to brief theoretical asides ?best of DETAIL: Building for children? provides a wide range of completed projects ? from crèche to high school and community centres for children to youth Ưcentres ? that demonstrate fascinating solutions for Ưdiverse construction projects for children and Ưadolescents.


Book
De transformatie van het schoolgebouw.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In opdracht van het Netwerkbureau Kinderopvang heeft de faculteit Bouwkunde van de TU Delft een onderzoek gedaan naar de mogelijkheden van transformatie van bestaande schoolgebouwen gebouwen voor kinderen.Gebouwen die kinderen de hele dag kunnen ontvangen en waarin ruimtes efficiënt worden gebruikt, voor basisonderwijs, kinderopvang en buitenschoolse opvang. Het resultaat is dit boek en een tentoonstelling. Het boek bestaat uit een plandocumentatie van twintig getransformeerde schoolgebouwen in Nederland en een theoretische onderbouwing van de mogelijkheden en consequenties voor slim ruimtegebruik. Er wordt ingegaan op het ontwerp van het gebouw, kleurgebruik, routing, binnenklimaat, buitenruimte, stedenbouw en investeringen. Een selectie uit door tachtig studenten gemaakte ontwerpvoorstellen biedt een aantal inspirerende oplossingen. Met veel kleurenfoto's en -illustraties. Het boek is zowel interessant voor architecten en professionals in het basisonderwijs, als ouders van jonge kinderen. Drs. M.F. van Klinken


Book
Ukkepukkepleuter : gids bij het opvoeden van peuter tot kleuter
Author:
ISBN: 9030632461 9789030632467 Year: 2001 Publisher: Lier Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Miet Fournier deed jarenlang ervaring op als peuterleidster. Ze werkte daarna een tweetal jaar als navormer taal en in 1991 werd ze pedagogisch begeleider basisonderwijs in het Brussels hoofdstedelijk gewest. In 2000 koos ze heel bewust voor een terugkeer naar de klas. Miet schrijft sinds 1994 de pedagogische en didactische suggesties voor het peutertijdschrift DOPIDO en publiceerde in 1996 een poëziebundel voor peuters onder de titel 'Eén, twee, hop-a-kee!' Het boek dat u hier te lezen krijgt, is gebaseerd op haar eigen ervaringen met peuters en biedt een pedagogisch-didactisch kader met heel veel praktische suggesties voor het begeleiden van zeer jonge kinderen. Zowel ouders, begeleiders als leerkrachten zullen de beschreven situaties herkennen en daarin ondersteuning vinden voor hun dagelijkse omgang met peuters.

Listing 1 - 7 of 7
Sort by